Pozycjonowanie sklepów e-commerce
Jeśli zarządzasz sklepem internetowym, powinieneś wiedzieć, że pozycjonowanie jest procesem całkowicie niezbędnym, aby Twój sklep był widoczny dla innych użytkowników. Tego typu działania nie tylko zapewniają wzrost liczby nowych klientów, ale zwiększają również konwersję, zyski oraz świadomość marki. Z pewnością chcesz, aby Twój sklep internetowy był atrakcyjny dla klientów i widoczny w wyszukiwarce! Niezależnie od branży, w jakiej działasz, pomożemy Ci osiągnąć sukces.
-
1. Czym jest pozycjonowanie sklepów e-commerce?
Pozycjonowanie sklepu e-commerce to bardzo złożony proces wymagający czasu i odpowiedniej strategii działania. Sklep internetowy składa się z bardzo wielu podstron, przez co pozycjonowanie staje się trudniejsze. Należy w pierwszej kolejności odpowiednio zoptymalizować wszystkie te podstrony, nasycić je dobrze zaprojektowaną treścią i przystosować do zachowań użytkowników. Naszym celem jest maksymalne zwiększenie widoczności, ruchu i konwersji.
Sklepy e-commerce wymagają również spełnienia wszystkich wymogów prawnych i pogodzenia ich z działaniami SEO. Ostatecznie cały proces pozycjonowania, mimo iż jest pracochłonny, pozwala nam wypromować stronę w wynikach wyszukiwania i wygenerować ruch wraz z konwersją na interesujących nas podstronach. E-commerce to niezwykle dynamiczna branża, gdzie na bieżąco należy dostosowywać stronę do zmieniających się algorytmów Google i preferencji użytkowników.
-
2. Popularne systemy sklepów e-commerce?
Bezpłatne to : PrestaShop, Magento, Quick.Cart, OpenCart, WooCommerce, VirtueMart.
Płatne to : Shoper , IAI-Shop, RedCart, SkyShop, Sote Shop, Selly.
Największe marki zlecają napisanie własnego sklepu pod specyficzne wymagania jak np polityka rabatowa, połaczenie z kilkunastoma sklepami, szybkie zwroty w każdym sklepie, łaczenie sfery offline i online - przykładowa firma to : https://www.i-systems.pl/sklepy-internetowe
-
3. Od czego zacząć pozycjonowanie sklepów?
Pierwsze co nalezy zrobić do dobry audyt całego sklepu z rozbiciem na stronę głowną, strony kategorii, strony produktowe.
Sprawdzić jakie są wspólne elementy oraz co należy na tych stronach poprawić aby widoczność w Google była lepsza. Aby przeprowadzić taki audyt nie potrzebne są żadne dane a jedynie programy zewnętrzne wspomagające analizę strony jak : Senuto, Ahrefs, Surferseo, DeepCrawl i kilka innych. Istotną sprawą jest w przypadku znalezienia błędów czy problemów kto ma to naprawić - czy pozycjoner czy właściciel skryptu (jak ma to miejsce w przypadku płatnych systemów w których nie mamy dostępu do kodu strony).
Kolejnym etpame jest sprawdzenie Google Search Console wcześniej Webmaster Tools czy strony się prawidlowo indeksują czy Google ma wszystkie produkty w indeksie, jak wygląda linkowanie wewnętrzne oraz jakie linki prowadzą do strony. Sprawdzamy również udoskonalenia HTML, skuteczność strony, poszukujemy nowych słów czy połączamy aktualną mapę witryny.
-
4. Na czym polega pozycjonowanie sklepów e-commerce?
Bardzo istotnym aspektem przy promocji sklepu e-commerce jest dokładna i regularna optymalizacja najważniejszych podstron. Nasi specjaliści odpowiednio zoptymalizują Twój serwis tak, aby był on czytelny i łatwy w obsłudze dla użytkownika, jednocześnie dobrze oceniany przez algorytm Google. Cały proces optymalizacji strony w przypadku sklepów e-commerce powinien być poprzedzony dokładnym przyporządkowaniem najlepszych fraz kluczowych do istniejących w sklepie podstron, jak i zweryfikowaniem, czy istniejąca nawigacja pozwala na szybkie dotarcie do poszukiwanego produktu.
Przy serwisach e-commerce często wykorzystuje się model pozycjonowania long tail. Polega on na wybraniu oraz skutecznym wypozycjonowaniu dużej liczby fraz, które docierają zarówno do klienta poszukującego konkretnego artykułu lub usługi, jak i do osoby, która jest zainteresowana Twoją ofertą, jednak nie jest zdecydowana na konkretny produkt.
Kiedy strona już jest w pełni gotowa, przystępujemy do procesu pozyskiwania linków. Skupiamy się na wzmocnieniu strony głównej, jak i podstron z kluczowymi dla nas produktami. Działamy w ścisłej współpracy z klientem, tak aby na bieżąco informował on nas, na jakich produktach zależy mu najbardziej w wybranym okresie. Na bieżąco monitorujemy statystyki strony i jej pozycje, aby upewnić się, czy nasza strategia przynosi oczekiwane efekty. Stale obserwujemy również działania konkurencji, a w razie potrzeby dokonujemy kolejnych poprawek. Linkowanie ma za zadanie nie tylko zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce, powinno ono również generować ruch na stronie.
W przypadku pozycjonowani sklepów należy wziąć pod uwagę :
- indeksację jak największej ilości podstron
- unikalność treści na stronach produktowych
- unikalna treść w tytułach i opisach wszystkich stron
- odpowiednio utworozne menu które grupuje podobne przedmioty
- linkowanie wewnętrzne (z kategorii do produktów oraz pomiędzy produktaki)
- szybkośc ładowania się poszczególnych podstron
- ilość linków prowadzących do serwisu (do kategorii ale również konkretnych produktów)
- badanie procesów zakupowych - analiza koszyka
- badanie porzuconych koszuków
- dane strukturalne
- produkty niedostępne - co z nimi robimy ?
-
5. Dla kogo jest to pozycjonowanie dedykowane?
Pozycjonowanie to jest przeznaczone dla sklepów internetowych, których celem jest stałe zwiększanie swojej sprzedaży. Nie będzie ono odpowiednie dla osób działających lokalnie, tylko w skali ogólnopolskiej, a nawet globalnej. Okazuje się, że nie wystarczy jedynie utworzyć stronę z produktami, potrzebna jest odpowiednia wiedza, aby taki sklep zoptymalizować, a następnie wypromować. Mamy doświadczenie, które pozwala nam aktywnie realizować pozycjonowanie sklepów e-commerce. Jeżeli prowadzisz sklep internetowy i chcesz sukcesywnie zwiększać dochody, pomożemy Ci w osiągnięciu tego celu.
-
6. Jakie efekty osiągnę przy pozycjonowaniu sklepu e-commerce?
Pozycjonowanie sklepu w internecie powoduje, że zwykły użytkownik staje się naszym klientem. Dzieje się tak dzięki umieszczeniu odpowiednio przemyślanej treści na stronie, wyeliminowaniu wszelkich błędów oraz mądremu pozyskiwaniu linków z odpowiednich stron. Dzięki działaniom SEO i Link Buildingu generowany jest ruch na stronie, a przemyślany content zatrzymuje użytkownika i pozwala mu stać się Twoim klientem. Z czasem widoczność sklepu i ruch na stronie wzrastają tak jak i przychody pozycjonowanego sklepu. Teraz już wiesz, dlaczego warto nawiązać z nami współpracę, pomagamy osobom nastawionymi na rozwój i sukces.
-
7. Ile kosztuje pozycjonowanie sklepów e-commerce?
Dla każdego klienta przygotowywana jest indywidualna wycena działań, która poprzedzona jest analizą serwisu. Koszt uzależniony jest od wielkości sklepu, jego branży oraz konkurencyjności fraz. Istotny jest również stan strony oraz ilość wymaganych działań. Zależy nam na tym, aby przygotowana oferta spełniła oczekiwania właściciela sklepu internetowego i przyczyniła się następnie do zwiększenia widoczności i dochodów.
-
8. Co obejmuje pozycjonowanie sklepów e-commerce?
Pozycjonowanie sklepu e-commerce wymaga dokładnej analizy strony oraz ustalenia ogólnej strategii działania, tak aby Twój sklep stale powiększał swoje przychody. Po przeprowadzeniu analizy rozpoczynamy optymalizowanie strony ze szczególnym naciskiem na treść, która ma zainteresować i zachęcić użytkownika. Ostatnim krokiem jest sukcesywne pozyskiwanie linków i stała analiza serwisu przy ścisłej współpracy z klientem.
-
9. Jakich narzędzi używamy do pozycjonowania sklepów e-commerce?
Jednym z kluczowych narzędzi jest Google Analytics, który stanowi bazę do tworzenia i realizowania strategii sprzedaży w internecie. Na podstawie Google Analytics można obserwować pojawiające się trendy w odwiedzinach na stronie oraz w generowaniu ogólnej sprzedaży, dzięki specjalnemu modułowi e-commerce. Ogólnie w pozycjonowaniu ważna jest dokładna analiza parametrów naszej strony, jak i stron konkurencji. W tym celu korzystamy przykładowo z takich narzędzi jak Ahrefs czy też SemStorm, który daje dostęp do szerokiego zakresu danych o stronie, jej treści i profilu linkowym. Możemy dokładnie zbadać profil linków wychodzących i przychodzących, wyeliminować te szkodliwe i pozyskać przydatne, które zaobserwujemy u konkurencji.
Jeśli pozycjonowanie generuje spory ruch, ale nie przekłada się on na wzrost sprzedaży, warto przeanalizować zachowanie klientów przy pomocy MouseFlow. Jest to narzędzie rejestrujące zachowanie użytkowników na stronie. MouseFlow przykładowo nagrywa ruch kursora na stronie, kliknięcia oraz przewijanie strony. Zapisuje te dane w postaci filmów, które można następnie przeanalizować. W ten sposób możemy wychwycić problemy, na które wcześniej nie zwróciliśmy uwagi.