Pozycjonowanie ogólnopolskie
Jeżeli chcesz prowadzić biznes na skalę całego kraju, pozycjonowanie ogólnopolskie jest obowiązkowe, tak aby inni mogli wyszukać Twoją firmę poprzez wpisanie odpowiednich słów kluczowych. Liczba internautów w Polsce dynamicznie wzrasta. Szacuje się, że samej wyszukiwarki Google używa około 20 mln Internautów każdego miesiąca, co stanowi aż 93% łącznej ich liczby. Jest to więc bardzo wymowna informacja oraz powód do inwestycji w skuteczne pozycjonowanie ogólnopolskie.
-
Czym jest pozycjonowanie ogólnopolskie?
Celem takiego pozycjonowania jest zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania polskich użytkowników Google, jest ono ściśle powiązane z działaniami SEO, czyli odpowiednią optymalizacją strony. Po wpisaniu w wyszukiwarkę dowolnego hasła ta pokazuje nam listę stron internetowych, które jej zdaniem są najlepiej dopasowane do hasła wyszukiwania. Dzięki odpowiedniej wiedzy i doświadczeniu wiemy co zrobić, aby Twoja strona znalazła się na możliwie najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania na terenie całego kraju.
-
Jak działa pozycjonowanie ogólnopolskie?
Pozycjonowanie rozpoczyna się od wykonania audytu SEO, który wskazuje obecną sytuację strony, obszary wymagające poprawy oraz wstępny plan działania. Kolejnym krokiem jest optymalizacja strony pod kątem SEO. Proces ten polega na odpowiednim dostosowaniu kodu oraz treści strony do wymogów stawianych przez wyszukiwarki. Usuwane są błędy indeksowania, strona musi być dopasowana do robotów wyszukiwarek. Zoptymalizowane są również treści strony, poprzez umieszczenie w odpowiednich miejscach fraz kluczowych. Na tym jednak cały proces się nie kończy. Kiedy strona jest już odpowiednio przygotowana, następuje najważniejszy proces pozycjonowania, czyli pozyskiwanie wartościowych linków do niej prowadzących. Jeszcze kilka lat temu wystarczyło dodawać linki na przypadkowe fora, blogi i katalogi stron, często przy użyciu specjalnego oprogramowania. Dziś takie działania są niebezpieczne, a nawet szkodliwe. Google stale zmienia swoje algorytmy, stawiając na jakość, a spamerskie linki mogą w skrajnym przypadku doprowadzić nawet do usunięcia strony z rankingu. Dlatego tak ważne jest, aby pozycjonowaniem zajął się wykwalifikowany i doświadczony zespół, który przeprowadzi odpowiednią analizę linków i dopasuje najlepszą strategię działania. Odpowiednio linkowana strona będzie nabierała na sile, stanie się widoczna dla wyszukiwarki po wpisaniu coraz większej ilości fraz kluczowych na terenie całego kraju.
-
Do kogo jest kierowane pozycjonowanie ogólnopolskie?
Jest to świetne rozwiązanie, dla firm budujących wysoką renomę, chcących prowadzić sprzedaż w skali całego kraju. Sprawa dotyczy dużych, średnich i małych firm, w zależności od wyznaczonej grupy docelowej. Przy zastosowaniu takiego pozycjonowania klienci z całej Polski będą kierowani na twoją stronę internetową. W tym momencie ogromne znaczenie ma również odpowiednia treść na stronie, której zadaniem jest zainteresowanie klienta i utrzymanie jego uwagi. Firmy chcą być widoczne w internecie, ponieważ ten stał się wszechobecny i coraz więcej aspektów naszego życia przenosi się do sfery online. To w Google poszukujemy odpowiedzi na nurtujące nas pytania, jak i potrzebne produkty i usługi. Brak czasu i coraz bardziej intensywne życie sprawiają, że nawet zakupy spożywcze są robione za pomocą internetu. Widoczność firmy w internecie jest więc ogromną szansą dla firm chcących sprzedawać na terenie całego kraju.
-
Efekty pozycjonowania ogólnopolskiego
Efekty są uwarunkowane konkurencyjnością fraz, jedne mogą zostać wypozycjonowane po kilku miesiącach inne po kilku latach. O wiele szybsze efekty będą widoczne w przypadku tych mało konkurencyjnych branż, ponieważ w najlepszy wypadku efekty zobaczymy już po kilku dniach. Nawet jeśli wypozycjonowanie strony na określone frazy wymaga więcej czasu, strona w trakcie całego procesu i tak będzie nabierać na sile i będzie stawać się coraz bardziej widoczna w wyszukiwarce na tzw. długie ogony, czyli wielowyrazowe frazy, które nie zostały uznane za najważniejsze. Wysokie pozycje mogą utrzymać się długo po zaprzestaniu działań, jednak im bardziej konkurencyjna fraza, tym większe prawdopodobieństwo, że za chwile ktoś zrzuci nas z piedestału.
-
Ile kosztuje pozycjonowanie ogólnopolskie?
Jest to kompleksowa usługa, a jej cena zależy od bardzo wielu czynników, dlatego też niemożliwe jest skonstruowanie cennika pozycjonowania, a koszt musi być dobrany indywidualnie. Musimy poznać specyfikę twojego biznesu, aktualny stan strony, konkurencję oraz Twoje oczekiwania. Dopiero wtedy możemy podać odpowiedni koszt. Nasza wycena jest konstruowana tak, aby nasze obietnice były realne i możliwe do spełnienia. Nie patrzymy jedynie na numer pozycji, ale na wzrost znaczenia Twojej domeny, zachowania użytkowników na stronie oraz konwersje, ponieważ to wzrost sprzedaży i znaczenie marki są prawdziwym celem pozycjonowania.
-
Co obejmuje pozycjonowanie ogólnopolskie?
Obejmuje ono przede wszystkim działania związane z tworzeniem oraz optymalizacją treści na stronie www, a także pozyskiwanie linków przychodzących i techniczne usprawnianie witryny. Nasze działania dzielimy na te on-site i off-site, obie te sfery są konieczne do uzyskania odpowiednich efektów.
-
Narzędzia pozycjonowania ogólnopolskiego
Istnieje bardzo wiele narzędzi wykorzystywanych przy pozycjonowaniu, których zadaniem jest m.in. usprawnienie prowadzonych prace przy stronie, wyszukiwanie fraz kluczowych oraz przeprowadzenie niezbędnych analiz. Do najpopularniejszych z nich należą:
-
a) Google Analytics
Google Analytics to szczególnie rozbudowane narzędzie, które umożliwia nam sprawdzenie poziomu ruchu na stronie i jego analizę.
-
b) Google Search Console
Jest to rozbudowane narzędzie informujące nas m.in. o stanie witryny o tym, czy jest ona odpowiednio indeksowana i czy nie zostały na nie nałożone blokady.
-
c) Google Mobile Friendly Test
Dzięki temu narzędziu możemy szybko sprawdzić, czy strona jest przyjazna dla urządzeń mobilnych. Jeżeli tak nie jest, dowiemy się, co musimy poprawić.
-
d) Google Insights – Page Speed
Narzędzie to służy do sprawdzania szybkości ładowania strony na urządzeniach mobilnych i na komputerach.
-
e) Google Keyword Planner
Narzędzie znakomicie sprawdzające się przy wybieraniu słów kluczowych, pod które najlepiej zoptymalizować podstrony, a następnie prowadzić pozycjonowanie.
-
f) Majestic
Majestic SEO to jedno z najpopularniejszych narzędzi SEO, które jest szczególnie pomocne w działaniach z zakresu link building. Za jego pomocą można bardzo dokładnie zbadać linki danej strony oraz ich wartość.
-
g) Semstorm
To aktualnie największa baza monitorowanych słów kluczowych z polskiej wyszukiwarki Google. Przy jego pomocy możemy dowiedzieć się m.in. na jakie słowa kluczowe pozycjonują się konkurenci oraz jak strona wypada na ich tle.