Jak liczone są płatności ?
Płatności rozliczane są wg efektów - aby było to bardziej sprawiedliwe i zachęcało nas do zdobywania najwyższych miejsc
-
Top 1-3
Jeśli przez minimum 10 dni twoja strona zajmuje wyniki od 1 do 3 miejsca po danym słowie zapłacisz 100% kwoty w zależności od pakietu
a) pakiet na 15 miast będzie = 130 zł netto
b) pakiet na 70 miast będzie = 60 zł netto
-
Top 3-6
Jeśli przez minimum 10 dni twoja strona zajmuje wyniki od 3 do 6 miejsca po danym słowie zapłacisz 80% kwoty w zależności od pakietu
a) pakiet na 15 miast będzie = 104 zł netto
b) pakiet na 70 miast będzie = 48 zł netto
-
Top 6-10
Jeśli przez minimum 10 dni twoja strona zajmuje wyniki od 6 do 10 miejsca po danym słowie zapłacisz 60% kwoty w zależności od pakietu
a) pakiet na 15 miast będzie = 78 zł netto
b) pakiet na 70 miast będzie = 36 zł netto
Przykład rozliczenia płatności
Strona Extraseo w styczniu 2022 roku osiągnęła następujące pozycje:

Rozliczenie wygląda następująco :
1) dla słowa Pozycjonowanie Katowice spełniony jest warunke top1-3 wieć słowo kosztuje 130 zł
2) dla słowa Pozycjonowanie Chorzów spełniony jest warunke top3-6 wieć słowo kosztuje 130*80% = 104 zł
3) dla słowa Pozycjonowanie Tychy spełniony jest warunke top3-6 wieć słowo kosztuje 130*80% = 104 zł
4) dla słowa Pozycjonowanie Oświęcim spełniony jest warunke top1-3 wieć słowo kosztuje 130 zł
5) dla słowa Pozycjonowanie Pszczyna spełniony jest warunke top3-6 wieć słowo kosztuje 130*80% = 104 zł
6) dla słowa Pozycjonowanie Gliwice spełniony jest warunke top6-10 wieć słowo kosztuje 130*60% = 78 zł
...
19) dla słowa Pozycjonowanie Żory nie jest spełniony żaden warunek dlatego słowo kosztuje 0 zł
itp
wszystkie kwoty są kwotami netto
Płacisz tylko w przypadku kiedy dane słowo znajduje się w pierwszych 10 wynikach wyszukiwania wg zewnętrznego programu do monitorowania pozycji Senuto.com
Pozycjonowanie lokalne
To bardzo ważny element w kwestii promowania strony internetowej. Doskonałym rozwiązaniem dla firm działających lokalnie jest o wiele tańsza i efektywniejsza opcja pozycjonowania, czyli SEO lokalne. Lekarz, prawnik, salon kosmetyczny, warsztat samochodowy - tego typu miejsca są wyszukiwane w okolicy pobytu użytkownika.
Już od kilku lat Google stosuje mechanizm sugerujący nam w pierwszej kolejności miejsca znajdujące się w okolicy wyszukiwania, które są również najczęściej polecane przez użytkowników. Gra jest warta świeczki, warto zadbać o widoczność na rynku lokalnym.
Zobacz jakie pozycje zdobywają nasi klienci - kliknij aby powiększyć:
Adres - Extraseo.pl

Adres - Fachowe-sprzatanie.pl

Adres - Cyklinujemyparkiety.pl

Adres - Wyposazenielazienek.pl

Adres - Fotofascynacja.pl

Adres - Proedukacja.edu.pl

Adres - Repotrans.pl

-
Czym jest pozycjonowanie lokalne?
Dotyczy ono tych firm, które swoją ofertę kierują do wąskiej grupy klientów zamieszkujących konkretne miasto lub nawet region. W takim właśnie przypadku mamy do czynienia z pozycjonowaniem przy użyciu słów lokalnych. Ten typ SEO jest skierowany najczęściej do mniejszych firm, które zresztą generują największe PKB w Polsce. W celu lepszego zrozumienia istoty tego typu pozycjonowania najlepiej jest wczuć się w sytuacje samego klienta. Polacy kierują się niezmiennie trzema czynnikami przy wyborze konkretnego usługodawcy lub producenta - ceną, jakością i lokalizacją. Dlatego pozycjonowanie lokalne jest tak istotne, ponieważ kieruje użytkowników z danej okolicy właśnie na stronę Twojej firmy.
-
Jak działa pozycjonowanie lokalne?
Pozycjonowanie lokalne jest bardzo podobne do pozycjonowania ogólnopolskiego, jednak można odnaleźć kilka istotnych różnic. Podstawowa z nich jest taka, że do odpowiednio dobranej frazy dodawana jest nazwa miejscowości lub regionu, na jaki chcesz się pozycjonować. Będąc właścicielem salonu fryzjerskiego na terenie Katowic, powinieneś zastanowić się nad takimi słowami jak przykładowo: “salon fryzjerski Katowice”, czy też “keratynowe prostowanie włosów Katowice”, odpowiednie będą również frazy zawierające nazwy okolicznych miejscowości. Kolejnym krokiem jest prawidłowe prześledzenie działań konkurencji oraz fraz, na które się ona pozycjonuje. Często okazuje się bowiem, że nasi lokalni rywale nie zainwestowali w odpowiednie pozycjonowanie lub nawet nie posiadają własnej strony i wizytówki w sieci, co znacznie może ułatwić nam całe zadanie. Po odpowiednim dobraniu słów kluczowych i analizie bieżącej sytuacji na rynku należy przystąpić do optymalizacji. Jest to kluczowy element pozycjonowania lokalnego, jak i ogólnopolskiego. Celem optymalizacji jest odpowiednie nakierowanie robotów Google na naszą stronę i powiązanie jej z konkretnym regionem. Następnie przychodzi czas na pozyskiwanie linków. Linkbuilding jest bardzo ważny w pozycjonowaniu, a w przypadku tego lokalnego skupić się należy na serwisach lokalnych, a nawet mocnych katalogach firm, gdzie można umieścić adres promowanej strony.
-
Do kogo jest kierowane pozycjonowanie lokalne?
Sprawdzi się ono zarówno w przypadku małych, jak i dużych firm. Te większe inwestują sporo środków w pozycjonowanie lokalne oraz ogólnopolskie, jednak właśnie te mniejsze firmy mogą na tym najlepiej skorzystać. Za sprawą pozycjonowania lokalnego mogą one zaistnieć na rynku, a nawet wyprzedzić większe firmy. Pozycjonowanie lokalne nie jest jednak idealnym rozwiązaniem dla każdego biznesu. Tyczy się to przede wszystkim sklepów internetowych, które chcą prowadzić sprzedaż na całą Polskę. Wiele takich serwisów posiada stacjonarne biura, ale odbiór produktów nie jest w nich możliwy. Musisz więc się zastanowić, czy sprzedaż twoich produktów lub też usług, jest skierowana do lokalnej grupy docelowej.
-
Co osiągnę dzięki pozycjonowaniu lokalnemu?
Za jego sprawą możesz dotrzeć do większej ilości klientów, którzy następnie dokonują zakupów w sklepie internetowym oraz stacjonarnym. Odpowiednio realizowana strategia z pewnością wzmocni wizerunek firmy w interesującym Cię regionie. Pozycjonowanie lokalne jest znacznie tańsze i łatwiejsze, ponieważ wiąże się ono z mniejszą konkurencją. Osiągnięcie wiodącej pozycji w wyszukiwarce na dany region jest tu o wiele łatwiejsze. Inwestując w pozycjonowanie lokalne, możesz liczyć na szybszy efekt, wzrost sprzedaży oraz poprawę wizerunku firmy w danym regionie.
-
Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne?
Odpowiedź na to pytanie nie jest prosta, bowiem nawet najbardziej doświadczony specjalista nie będzie w stanie w kilka sekund wycenić kosztu pozycjonowania konkretnej strony. Zbyt wiele czynników ma wpływ na koszt pozycjonowania lokalnego, dlatego też nie można dokonywać wyceny pochopnie. Aby rzetelnie podać koszt pozycjonowania lokalnego danej strony, należy w pierwszej kolejności przeprowadzić dokładną analizę sytuacji rynkowej, konkurencji i samej strony klienta.
-
Co obejmuje pozycjonowanie lokalne?
Proces pozycjonowania lokalnego składa się z optymalizacji strony internetowej oraz jej linkowania. Są to dwie istotne kwestie, które są od siebie zależne, ponieważ jedna bez drugiej nie doprowadzi nas do osiągnięcia celu. Zatem działania dzielimy na te on-site i off-site.
-
Jakich narzędzi używamy do pozycjonowania lokalnego?
Pozycjonowanie lokalne zbytnio nie odbiega w od ogólnopolskiego, jak już wcześniej wspomnieliśmy, liczy się odpowiednia optymalizacja i linkbuilding. Można wyróżnić jednak kilka narzędzi charakterystycznych dla pozycjonowania lokalnego :
-
a) Konto Google Moja Firma
Usługa Google Moja Firma służy do tworzenia wizytówek firm działających w danym regionie. Dzięki takiej wizytówce Twoja strona może pojawić się w wynikach wyszukiwania na lokalne słowa kluczowe, wraz z adresem firmy i numerem telefonu.
-
b) Pozytywne opinie Google
Inni użytkownicy mogą wystawiać opinie o Twojej firmie pod opisaną wyżej wizytówką. Średnia opinia wszystkich wystawionych ocen będzie widoczna przy wynikach wyszukiwania. Dlatego też warto zadbać o jak największą ilość pozytywnych głosów i zachęcać do nich swoich klientów. Ilość i jakość tych opinii wpływa na pozycje strony w wyszukiwarce.
-
c) Zgodność danych teleadresowych
Jest to bardzo ważny czynnik pozycjonowania lokalnego, ponieważ roboty Google powinny przypisywać Twoją firmę do konkretnej i jednolitej lokalizacji, dzięki czemu uznają stronę za wiarygodną. Dobrze więc zadbać o to, aby po zmianie adresu lub też numeru telefonu firmy, zaktualizować następnie wszystkie te informacje w sieci. Zadbaj o to, aby adres firmy był umieszczony we wszystkich spisach firm lub też na stronach partnerów. Im więcej miejsc zamieści dane teleadresowe Twojej firmy, tym będzie ona bardziej istotna dla robotów Google.
-
d) Lokalny linkbuilding
Proces ten polega na umieszczaniu linków na stronach lokalnych, czyli portalach, forach i lokalnych katalogach firm. Nie możemy jednak linkować strony pochopnie, ponieważ serwis o słabej jakości i widoczności może w najgorszym wypadku przyczynić się do nałożenia filtra na Twoją stronę. W Polsce na wartości tracą katalogi branżowe oraz fora internetowe, dlatego dobrym rozwiązaniem są linki sponsorowane. Doświadczony specjalista jest w stanie odpowiednio ocenić jakość strony i czy warto umieścić na niej link.
-
e) Rozbudowa serwisu i content marketing
Google bardzo mocno zwraca uwagę na odpowiedni marketing treści, a więc artykuły merytoryczne i wartościowe dla potencjalnego odbiorcy. Warto więc zastanowić się nad prowadzeniem merytorycznego bloga, gdzie poruszać można również sprawy lokalne. Na takich stronach należy odpowiednio zaprezentować robotom Google, czego dotyczy witryna, a przede wszystkim jakiego regionu.